Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010
Vid lunchen stötte jag ihop med en Irländare som blev väldigt intresserad när jag sa att jag kom från Karolinska Institutet. Han undrade om det stämde att KI har utvecklat en avsiktlig strategi att satsa på medicinsk pedagogik under de senaste 5-10 åren. Flera saker som pekade på detta var enligt honom att vi syns på AMEE konferensen, att vi syns i de medicinskpedagogiska tidskrifterna med publikationer och så klart: priset i medicinsk pedagogisk forskning. Jaa, sa jag – jag hoppas bara att den satsning som varit kommer att fortsätta, nu när vi har börjat få upp ångan och synas!
Finns det en strategi att bygga något som klarar att segla kryssa de sju haven?
Den 24 september anordnades vid KI et SHERN-seminarium (www.swednetworks.se/shern) med Vicky Gunn från Glasgow University. Titeln var: Do research-teaching linkaging have anything to do with students’ working life? Vicky började med att hän...
Anne Mette Mörke, Aarhus Universitet, Center for Medicinsk Uddannelse är docent i medicinsk pedagogik besökte oss på Centrum för Medicinsk Pedagogik den 24 april 2012. Hon arbetar vid en forskningsenhet med akademiska tjänster där forskning och utbil...
Hej,Jag har nyligen tagit del av rapporten 'Generell vägledning för självvärdering i Högskoleverkets system för kvalitetsutvärdering 2011-2014'. På sidan 11 i denna rapport ombeds utbildningarna redovisa Lärarkompetens och lärarkapacitet. Till min oe...
Swednetkonferens 5 maj 2011. Keynote: Björn Stensaker, Oslo Universitet Pedagogisk utviklingsarbeid – fra individorientering til organisasjonsfokus? Stensaker började med att berätta att han ursprungligen är statsvetare och organi...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
|||||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|||
18 |
19 |
20 |
21 | 22 | 23 | 24 |
|||
25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
31 |
|||
|
Här hamnar inlägg som berör individens lärande i medicinsk pedagogik och i allmän högskolepedagogik.
Här hamnar inlägg som ger tips eller idéer kring undervisningsformer och examinationsformer inom medicin och hälsoområdet.
Här hamnar inlägg som berör forskning inom medicinsk pedagogik, såsom metodologiska och epistemologiska frågor, eller forskningspolitik.
Här hamnar inlägg som berör arbete på organisations- och systemnivå för att utveckla utbildning inom vård och medicinområdet.